Tron Legacy lansat in 2010 reprezinta continuarea putin intarziata – 28 de ani – a filmului cu acelasi nume produs de studiourile Disney intr-o perioada in care jocurile video abia incepusera sa-si extinda fascinatia asupra tinerilor atrasi de distractia virtuala.
Filmul reprezinta o experienta fantastica din punct de vedere vizual, infatisand un grandios univers cyber arid si nelimitat, in care pe un fond negru (ce mie personal imi aminteste de background-ul MS DOS) singurele pete – dungi, actually – de culoare sunt liniile de neon stralucitor doar in alb, bleu si galben, oranj pentru personajele negative. Costumele atletice deosebit de spectaculoase sunt parca rupte din aceasta grafica ireala, continuand ideea circuitelor luminoase care descriu dinamic siluetele personajelor.
Cele doua prezente feminine care se disting sunt Gem, (interpretata de Beau Garret) si Quorra (Olivia Wilde) – face oare numele sau o referire la cuvantul italian cuore, in sensul simbolisticii inimii in acest cadru digital si steril? – doua programe care indeplinesc o multitudine de functii in Retea. Quorra se va metamorfoza in om la final, motiv pentru care atat tunsoarea cat si costumul sau au motive asimetrice care sugereaza imperfectiunea umana in acest cadru al perfectiunii artificiale.
Make-up artistul Rosalina da Silva a precizat ca intentia ei a fost aceea de a realiza un machiaj monocromatic, simplu si impresionant, care sa se integreze perfect ambiantei generale a filmului. Pentru a realiza aceasta s-au folosit produse cosmetice M.A.C si Revlon, impreuna cu cate trei perechi de gene false – pentru fiecare dintre Sirene, portretizate conform dorintei regizorului ca niste zeite sexy ale acestei lumi sci fi – alaturi de lentile de contact in nuante reci si par platinat pentru o alura eterica.
Machiajul lui Gem, in mod special, ne propune un look desavarsit, glacial,dur, tocmai bun pentru o proiectie ISO despre care nu se stie exact daca este dusman sau prieten. Tenul sau deschis a fost accentuat pentru a deveni imaculat de alb – argintie din crestetul capului pana in varful cizmelor cu platforma. Ea este un fel de agent dublu care ii face ochi dulci personajului principal, in timp ce lucreaza pentru Castor/ Zuse, o figura flamboaianta modelata dupa iconicul David Bowie.
Aspectul de android albinos al lui Castor este insa personalizat de nota androgina data de fardul de pleoape albastru cobalt in combinatie cu fracul stilizat si tunsoarea binecunoscuta a glam rockstar-ului socant si divinizat in perioada sa de glorie. Apropos de glamour, filmul a fost invinuit de a se fi sprijinit prea mult pe stil si tehnologie, caci conform criticilor, filozofia sa tehno are cam multe discrepante logice, dar trebuie cu siguranta luat in considerare, in primul rand, ca o experienta senzoriala iesita din comun, si apoi ca realizare cinematografica.